Resim ve Söz

Hans Belting

lk kez 1983’te ortaya konmuş, 1994’te revize edilmiş bu kitabı, yenilenmiş halinden okumuştum. Tam 36/26 yıl sonra Türkçe’ye çevrilmiş. Revize oluşundan 26 yıl sonra. Hans Belting en az 26 kez değişmiştir. Ondan sonra ülkede sanat bekliyorsunuz olabilir mi? İşte sürekli eleştiri mevzisinde bulunmamızın açık nedenine güzel örnek.
Hans Belting (7 Temmuz 1935’te Andernach’ta doğdu), resim bilimi çalışmaları, modern ve medya sanatı ile Orta Çağ ve Rönesans İtalyan sanatına odaklanan bir Alman sanat tarihçisi ve medya kuramcısı.
Belting, Mainz ve Roma’da sanat tarihi okumuş ve doktora derecesini Mainz Üniversitesi’nden almıştır. O zamanlar Washington Dumbarton Oaks Enstitüsü’nü de takipçisi olmuştur.
Hamburg Üniversitesi’nde Studien zur beneventanischen Malerei üzerine yazarak profesör olmuş ve 1969’da Heidelberg Üniversitesi’nde, 1980’den 1992’ye kadar da Münih’te Ludwig Maximilians Üniversitesi’nde ders vermiştir. 1992’den 2002’de emekli olana kadar Karlsruhe Eyalet Tasarım Üniversitesi Sanat Araştırmaları ve Medya Kuramı Enstitüsünde öğretim üyesiydi. Ekim 2004’ten Eylül 2007’nin sonuna kadar Viyana’daki Uluslararası Kültürel Araştırmalar Merkezi’nin (IFK) direktörlüğünü yapmıştır.
Belting, Almanya’da (Heidelberg Academy of Sciences), Avrupa’da (Academia Europaea) ve ABD’de (American Academy of Arts and Sciences) çeşitli bilim akademilerinin üyesidir, American Philosophical Society’nin (2005) üyesi, Görres Society’nin (1989) üyesidir. Berlin’deki Wissenschaftskolleg Üyesi (1995), Leibniz Berlin Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Merkezi’nin fahri üyesi (2006’dan beri) ve Pour le mérite for science and the arts üyesi (1998) ve Museum für Moderne Kunst Stiftung mütevelli heyeti üyesi, Ludwig Viyana (MUMOK) üyesiydi. 2013’ten beri Kuzey Ren-Vestfalya Bilim ve Sanat Akademisi’nin tam üyesidir. 2016’da Belting, binlerce ciltten oluşan özel kütüphanesini çeşitli üniversite kütüphanelerine vermiştir.
Seçilmiş kitapları:
An Anthropology of Images. Picture, Medium, Body. Translated by Thomas Dunlap. Princeton University Press, Princeton 2014, ISBN 978-0-691-14500-6.
* Faces: Eine Geschichte des Gesichts. Beck, München 2013, ISBN 978-3-406-64430-6.
* Der Blick hinter Duchamps Tür. Kunst und Perspektive bei Duchamp, Sugimoto, Jeff Wall. König, Köln 2009, ISBN 978-3-86560-488-0.
* Florenz und Bagdad: eine westöstliche Geschichte des Blicks Beck, München 2008, ISBN 3406570925, ISBN 978-3406570926
* Szenarien der Moderne. Kunst und ihre offenen Grenzen 😊 Fundus-Bücher. Bd. 164). Philo, Hamburg 2005, ISBN 3-86572-534-1.
* Das echte Bild. Bildfragen als Glaubensfragen. München 2005, ISBN 3-406-53460-0.
* Bild-Anthropologie. Entwürfe für eine Bildwissenschaft. Fink, München 2001, ISBN 3-7705-3449-2.
* Das unsichtbare Meisterwerk. Die modernen Mythen der Kunst. Beck, München 1998, ISBN 3-406-44057-6.
* [mit Christiane Kruse]; Die Erfindung des Gemäldes. Das erste Jahrhundert der niederländischen Malerei. München, Hirmer, 1994.
* Bild und Kult. Eine Geschichte des Bildes vor dem Zeitalter der Kunst. Beck, München 1990, ISBN 3-406-34367-8.
* Das Ende der Kunstgeschichte? Deutscher Kunstverlag, München 1983, ISBN 3-422-00751-2.
* Das Bild und sein Publikum im Mittelalter. Form und Funktion früher Bildtafeln der Passion. Mann, Berlin 1981, ISBN 3-7861-1307-6.
* Studien zur beneventanischen Malerei 😊 Forschungen zur Kunstgeschichte und Christlichen Archäologie. Bd. 7). Steiner, Wiesbaden 1968, ISBN 3-515-00562-5.
* Die Basilica dei Ss. Martiri in Cimitile und ihr frühmittelalterlicher Freskenzyklus. Steiner, Wiesbaden 1962.
Sanat Eleştirmeni Özkan Eroğlu

Sanat Eleştirmeni Özkan Eroğlu

Sanat Eleştirmeni,Tekhne Yayınları Genel Yayın Yönetmeni

ÖNCEKİ YAZI

Mephisto

SONRAKİ YAZI

Sanat İdeolojisi

Henüz your yapılmadı.

Yorumunuz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*