İzlenim

Zuhar Adaçoğlu’ndan El Yapımı Savunma/ Katartik Ayna İklim Sanat Projesi’nde

Tamam Zuhar Adaçoğlu’ndan El Yapımı Savunma/Katartik Ayna /İklim Sanat Projesi’nde !

Ned Kelly’den Zapata’ya Sacco’dan Vanzetti’ye bir dizi kahramanın izinde iktidarların korunaklı yüzeyinde bir gedik açmayı deneyen Adaçoğlu, resimleriyle her türlü iktidar hesaplarına karşı; onları, bozguna uğrattıklarını düşündükleri kişileri yüzlerine tutarak, korkunun yönünü değiştirmekte, kovulanları gün ışığına çıkarmaktadır. Eleştiri imgesinden beslenen Adaçoğlu’nun resimleri, bertaraf edilenlerin imgesini yeniden vücuda getirerek, kendi gücünü paylaşmaktan ürken bireyleri karanlığa itmekten medet uman romantik bir güç ağları eleştirisidir her şeyden önce. Sanki bir taraftan, Adaçoğlu, “karanlığınızı gördüm, bastırdıklarınızı fark ettim, oyununuzu bozacağım” der gibidir. İktidarların kamufle ettikleri, sakladıkları, yer altına tıkıştırdıkları bir bir dirilse, “peki o zaman ne olacak?” sorusunu soruyor bize sanki.

Zuhar Adaçoğlu,Helmet,linole yağlıboya,73x50cm,2011

Tahrip edilmiş, yaralanmış, köreltilmiş ve recm edilmiş olana duyulan bir yakınlık var daha çok bu resimlerde. Şiddete maruz kalanları, katledilenleri, lanetlenmiş ve kovulmuş, itelenmiş ve dışlanmış olanları sahiplenen bir varoluşla karşı karşıya kalıyoruz.

Zuhar Adaçoğlu’nun resimleri tüm bunlara karşı söz alırken bir şeyler umuyordu: Yer üstünde asayiş yer altının denetim altına alınması ile kurulmuşsa eğer; katledilmiş, dışlanmış, yeraltına tıkıştırılmış içeriklerin övgüsünden ve dirilişinden geçecektir yıkıcı eleştiri. Devlet kurumu bireyin yalnızca kendini tanımasını değil, aynı zamanda kendini unutmasının da koşullarını yaratmışsa; Adaçoğlu unutulanı hatırlatmayı hedef edinmiş gibidir.

Merkeze yerleşmiş olan iktidar ve onun kurumlarına bir kafa tutmadır aynı zamanda. İktidarın dayattıklarını kavrayabilmek ve eleştirel yaklaşabilmek için, insanın kendi içindeki ‘yanı’ sahiplenmesi, tek başına da olsa üstlenmesi gerekir. Adaçoğlu’nun tüm derdi insanın, insani yanına sahip çıkmasından gelir ve insana bir ayna tutarak kovulanı ve unutulanı diriltmekte, onları daha çok dışladığı ve dışladığı eylemlerle yüzleştirmektedir. Gerek tiye alan bir tavırla gerekse de çok ciddi imgelerle vücuda getirilen resimler genel anlamda belleğimizin derinliklerine çökmüş tortuya şekil vermekte, gözümüzün önünde yeniden canlanmaktadır.

Sanat Anlayışı
Benim için ‘’boyamak’’ ki inadına boyamak, doğamla olan kaçınılmaz bütünlüğüm, kendi dehlizlerime yaptığım yolculukta toplumsal kodlamaların iğdiş ettiği alanlarımı dağıtıp yeniden hayat verirken ruhuma sızmaya çalışan sisteme Prometheuscu bir direniş hali.

Zuhar Adaçoğlu

________________

Biyografi

1981’de Ankara’da doğdu. 1999 yılında Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesini tamamladı. 2000 yılında girdiği Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-iş Öğretmenliğinden 2002 yılında yatay geçişle başladığı Marmara Üniversitesi, Resim-iş Öğretmenliği Anabilim Dalı, Heykel Atölyesinden 2004 senesinde mezun oldu. 2014 yılında Anadolu Üniversitesi, Kültürel Miras ve Turizm Programından mezun oldu. 2019 yılında Sanat Terapisi eğitimlerine başlamıştır. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim Bölümünde Yüksek Lisans yapmaktadır. Son yıllarda kültürel antropoloji bağlamında sanatsal pratikleri inceleyen araştırma yazılarıyla çalışmalarına devam etmektedir.

Karma Sergiler
2019
‘’İki Kere (-) Sergisi, Galerim Sanat Galerisi, Ankara
2015
Bodrum 16. Uluslararası Sanat Çalıştayı Sergisi, Art Suites, Muğla
2014
Atmosfer Sanat Projeleri ‘Fotosentez’ Sempozyumu, Final Sergisi, Narköy / Kocaeli
2014
Atmosfer Sanat Projeleri ‘Fotosentez’ Sempozyumu, Açılış Karma Sergisi Narköy / Kocaeli
2012
Küçük İşler Sergisi, Kav Genç Sanat, Ankara
2012
Genç Sergi, Online Tam Sanat Galerisi
2011
İstanbul Yaz Sergisi, Sanat Limanı-Antrepo no-5
2011
Art Bosphorus-Çağdaş Sanat Fuarı, Akademiler Sanat Merkezi, İstanbul
2011
E-bellek Defteri Sergisi, 216 Düşünce ve Üretim Alanı
2010
ART-İST, 20. İstanbul Sanat Fuarı, Karşı Sanat Çalışmaları
2010
ART-İST, 20. İstanbul Sanat Fuarı, Alternatif Platform Sergisi
2010
8 Mart Kadın Sergisi, ‘Tekel’de Direnen Kadınlar Yolumuzu Açıyor’ Başka Kültürevi, İstanbul
2010
‘Çağdaş Türk Resminin Genç Kuşağı: Genç Ustalar/Usta Gençler’ Resim Sergisi MKM, İstanbul
2009
ART-İST, 19. İstanbul Sanat Fuarı, Karşı Sanat Çalışmaları
2009
ART-İST, 19. İstanbul Sanat Fuarı, Koridoor Çağdaş Sanat Programları Yüzyüze Diyaloglar’ Sergisi
2009
ART-İST, 19. İstanbul Sanat Fuarı, Alternatif Platform Sergisi, İrritatio İnisiyatifi
2009
‘’HAYALET – My Name Is Casper ‘’ Tarihi Sümerbank, Karşı Sanat Etkinlikleri, İstanbul

Yazılar – Proje – Araştırma
2019
Mabedin Yüzleri: ‘’Mbulu Ngulu’’, İzlekler Sanat ve Kültür Dergisi, 4. sayı
2018
Dile Gelen Ruhlar: ‘’Kifwebe’’, İzlekler Sanat ve Kültür Dergisi, 3. sayı
2018
Kongo’nun Şifacıları: ”Nkisi Nkondi”, İzlekler Sanat ve Kültür Dergisi, 2. sayı
2013
‘Anastasis – Diriliş’, Kirpi Edebiyat ve Düşün Dergisi
2009
İrritatio Bildirisi ve Projesi

________________
Açılış: 9 Mayıs Perşembe
Saat: 19 – 21:00
Sergi Tarihi: 9 Mayıs -1 Haziran 2019
İklim Sanat Projesi: Mesnevi Cad. 24/3 kot. Çankaya/Ankara
0551 953 19 28
iklimsanatprojesi@yandex.com

Zuhar Adacoğlu

Zuhar Adacoğlu

ÖNCEKİ YAZI

Özkan Eroğlu Canlı Yayında !

SONRAKİ YAZI

İzlekler dergi 1. yılında !

Henüz your yapılmadı.

Yorumunuz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*