Görüşme

Ümit Ünal İle…

Özkan Eroğlu: Son filminiz “Sofra Sırları”nı izlediğimde sinemaya tiyatroyu yedirmeye uğraşan bir zihin gördüm. Bundan çok etkilendim. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Ümit Ünal: Türk sinemasında en büyük eksikliklerden birinin, dramatik gelenekle kurulması gereken “bağ” olduğunu düşünüyorum. Batıda çekilmiş bir filme baktığınızda, Bir Amerikan aksiyon filminde bile ikili konuşmaların, diyalogların çok güzel aktığını ve güzel sahneler kurulduğunu görürsünüz. Çünkü özellikle İngiltere’de çok büyük bir tiyatro geleneği var. Anglosakson sineması da o gelenekten besleniyor. Türk sinemasında o dramatik gelenek eksik. 1970’lerdeki filmlere baktığınızda görüyorsunuz; düzgün bir sahne kurmaktan aciz filmlerin çoğu. O dönem filmlerinin çoğu peşpeşe düşen fotoğraflarla ve kısa kısa tepkisel sahnelerle ilerliyor. Bütünlüklü, dramatik bir sahne kuran, sekans haline getiren sadece Metin Erksan var. O da birkaç filminde yapabiliyor.

Biz dramatik gelenekten tamamen kopuk, o ilkel sinemadan; bağımsız sinema çerçevesinde bir minimalist sinemaya atladık. Bağımsız sinemanın örneklerine baktığımızda, daha çok fotoğraf ve atmosfer üzerine kurulu çoğu. Bu sinemanın çok güzel örneklerini yapanlar var ama benim sinemada derdim, dramatik gelenekle bir köprü kurmak. Minimalist sinema hiç ilgimi çekmiyor. Benim kafam o şekilde işliyor. Sinemadan çok edebiyattan beslendim, besleniyorum. Senaryo okuyacağıma oyun okuyarak kendimi yetiştirdim.

 

Yönetmen Ümit Ünal ile Özkan Eroğlu Görüşmesi…

Sanat Eleştirmeni Özkan Eroğlu

Sanat Eleştirmeni Özkan Eroğlu

Sanat Eleştirmeni,Tekhne Yayınları Genel Yayın Yönetmeni

ÖNCEKİ YAZI

Semra Göney

SONRAKİ YAZI

Francis Bacon: Sevilmek için Resim Yaptım

Henüz your yapılmadı.

Yorumunuz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*