İzlek

Ocak-Şubat Ayı Sergi Rehberi

 

LİMAN

28 Ocak – 4 Haziran 2017

İstanbul Modern

İstanbul Limanı olarak bilinen Salıpazarı liman sahasında, modern bir müze binasına dönüştürülmüş bir antrepoda faaliyetlerini sürdüren İstanbul Modern’in yeni sergisi, liman konusunu farklı boyutlarıyla işliyor. Coğrafi bir konum olmanın ötesinde, toplumsal ve ekonomik bir etkileşim alanı olarak liman bölgelerini görsel sanatlardaki yansımalarıyla araştıran sergi, “liman” kavramının sembolik ve metaforik açılımlarına da yer veriyor. İstanbul kentinin deniz ve limanlarla ilişkisini vurgulayan “LİMAN”, 19. yüzyıldan günümüze Türkiye sanatında deniz kenarında ve liman çevrelerinde gelişen kültürel ve toplumsal hayatı mercek altına alıyor.

mıgırdiç melkon

Sanatçılar: Nevin Aladağ, Meriç Algün Ringborg, Hüseyin B. Alptekin, Avni Arbaş, Volkan Aslan, Turgut Atalay, Antonio Cosentino, Darzanà (Feride Çiçekoğlu, Mehmet Kütükçüoğlu, Ertuğ Uçar), Hasan Deniz, Cevat Dereli, Abidin Dino, Burhan Doğançay, Feyhaman Duran, Mıgırdiç Givanian, Ara Güler, Nedim Günsür, Nuri İyem, Özer Kabaş, Borga Kantürk, Gülsün Karamustafa, Volkan Kızıltunç, Muhsin Kut, Mıgırdiç Melkon, Yasemin Özcan, Serkan Özkaya, Sébah & Joaillier, Arslan Sükan, Hüsnü Tengüz, Cemal Tollu, Selim Turan, Ömer Uluç, xurban_collective (Güven İncirlioğlu, Hakan Topal), Mümtaz Yener, Fausto Zonaro

BARIŞ SARIBAŞ

 Kral Yolu

The Royal Road

9 Şubat – 26 Mart 2017

Açılış: 9 Şubat, Perşembe 18:00-21:00

Barış Sarıbaş,İsimsiz,Tüyb,200x158,2016

Barış Sarıbaş,İsimsiz,Tüyb,200×158,2016

Piramid Sanat

MÖ 5. yüzyılda Efes’ten Persepolis’e uzanan yol, Kral Yolu… “Ne kar ne yağmur ne sıcaklık ne de gecenin karanlığı onların görevlerini yapmalarına engeldi” sloganıyla tarihe geçen Perslilerin iş aşkıyla özetlenebilir Sarıbaş’ın tutkusu…“Barış Sarıbaş’ın doğa, uzam ve ışık ile oluşturduğu kendi özel alanı var. Bu alan sanatçının ruh hallerinin de bir filtresinden geçerek bize ulaştığında, bazen kendimizi gerçek ötesi bir fantastik dünyanın yalnızlığının sesi ile karşı karşıya bulabiliyoruz. Sanki  o noktalarda bu ortama bakan göz bir insanınki değil de, nesnel bir üst varlığınki… Bu çok sade ama öznel dünya, dışavurumculuğun Munchvari doğal çığlığı ile uzamın sessiz varlığını birleştiriyor sanki. Bu ne güzel bir çelişki!” –Bedri Baykam

YÜCEL KALE

“Değerler Listesi”ikarus

Heykel Sergisi

23 Şubat – 19 Mart 2017

GALERİ SELVİN 1 ve GALERİ SELVİN 2

 Bu bir liste ; değerler listesi…Kendine ve kendinden doğan amaca yaklaşmak, yakınlaşmak için yapılması gereken bir muhakeme listesi. Düşük profilli toplum yaratma anlayışına karşı bir farkındalık hali. Önceliklerinden, varlık sebebinden uzaklaşmış bilincin, yeniden ve tam da şimdi gereken sorgulama ve uyumlama süreci.

 

Sanatçı Yücel Kale kendi değerler listesini seyirciyle paylaşırken, kurduğu bu çatı isim altında herkesi kendine doğru keşfe davet ediyor; çoğalmak, renklenmek ve belki de yeniden değerlenmek için…

 

 

GÖKTE TUNÇ

ÖTEKİ TARAF

G-ART GALERİ

15 Ocak-11 Mart

İnsanoğlu her zaman olduğu yeri araştırmak, varoluşun anlamını çözmeye çalışıp bilinmeyenin peşinde olmayı ister. Evrenin mükemmel tasarımı da bana her zaman yol gösterici olmuştur. Devasa sonsuz bir mekanizma, bir sistem  içerisindeyiz. Birbirine bağlı dişli çarklar gibi, birbirinin devamını getiren ve birlikte çalışan bu sistemin parçasıyız. Çembersel formlar ve aynalar güncel çalışmalarımın temel parçaları.  Düz ayna ve dış bükey aynaların yansımalarını kullanarak oluşturduğum formların simetrilerini farklı boyutlara taşımaya çalışırım. Bu simetriler aynı yüzeyde ve farklı boyutlara geçiş yaparak kendilerini defalarca çoğaltıp komplike geometrik formlara dönüşürler. İzleyici de bu yüzeylerin her birine yansımaları ile dahildir. Ortaya çıkan bu illüzyonlar reel diye bildiklerimizin dışında hep başka bilgi ve gerçekler olduğuna işaret eder. Her zaman bir ÖTEKİ vardır. Bizler bir gerçeğin öteki tarafı olabilir miyiz?

 

ARREDAMENTO
26 Ocak-12 Mart
SALT Galata’nın 3. katında ​konumlanan sergi, bir tasarım dergisi olarak yayın hayatına başlayan, zamanla kuramsal iddiaya sahip bir mimarlık yayınına dönüşen ve 27 yıl boyunca herhangi bir sponsorluk veya kurum desteği olmadan ayakta duran Arredamento’nun 300 sayısını bir arada sunuyor.

 

arredamento_acilis1

Etiler Key Art Project

 Elif Ajdarkosh, Alzheimer hastalığına karşı farkındalık oluşturmak amacıyla yaptığı 20 tablosu ile yeni sergini açtı. Bugüne kadar 4’ü İtalya’da toplam 15 sergi açan sanatçının son sergisi, Etiler Key Art Project’te 31 Ocak tarihine kadar açık kalacak. Elif Ajdarkosh, “KAYIP aranmıyor” adını verdiği sergisi için; “Hastalardan yaptığım gözlemlerden yola çıkarak, resimler yaptım. Alzheimer hastası olanlar yaşadıkları halde tüm anılarını, bilgi birikimlerini, tecrübelerini kaybetmiş kişilerdir. Hiç bir yakınını tanıyamazlar. Aramızda yaşıyorlar ancak yaşlı olmalarından dolayı onları kayıp olarak düşünmemeliyiz. Bu nedenle onların çöküntüye uğramış ve dramatik hallerini, anlaşılmaz bebeksi davranışlarını küçük bir çocuğa dönüşümlerini resimlerimde anlatmak istedim. Çünkü bedenleri duruyor. Ama melekelerini kaybetmişler. Onların duygularını resimlerimde aktarmaya çalıştım” diyor.Elif Ajdarkosh (3)

 Sabancı Müzesi

Feyhaman Duran/İki Dünya Arasında

30 Temmuz’a kadar

Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi’nin (SSM), 15. yılında Sabancı Holding’in katkıları ve İstanbul Üniversitesi’nin işbirliğiyle ev sahipliği yaptığı “Feyhaman Duran. İki Dünya Arasında” isimli sergi, sanatçının, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Cumhuriyet’e geçiş sürecinin izlerini yansıtan sanat pratiğinin izinde söz konusu dönemin tüm çatışma ve gelişmelerini gözler önüne seriyor. Çöküş yıllarını yaşayan bir imparatorluktan, sanat dünyasının beşiği Paris’e giden, sonrasında yurda gelişinde ise kendini keskin bir dönüşümün ortasında bulan Duran’ın, bu yolculuklarının, sanatını nasıl şekillendirdiğini yansıtıyor.

Paris’teki eğitimi sırasında etkisi altına girdiği empresyonistlerden hareketle, tuvalini alıp şehrin farklı bölgelerinde resim yapmayı alışkanlık haline getiren Duran’ın Süleymaniye, Boğaz ve Adalar’ı tasvir ettiği peyzajları İstanbul tarihine toplu bir bakışı mümkün kılıyor. Sanatçının, CHP’nin Yurt Gezileri Projesi kapsamında Gaziantep’te yaptığı çalışmalar ise hem dönemin ideolojik yapısına dair belge niteliği taşıyor hem de İstanbul resimlerinden farklı üsluplarıyla Duran’ın sanatına yeni bir yaklaşım olanağı sunuyor.

Feyhaman Duran

Feyhaman Duran

Duran, tüm yaşamı boyunca Doğu ile Batı’yı aynı anda deneyimlemesinin etkilerini eserlerine yansıtmış bir sanatçıdır. Cumhuriyet Türkiyesi’nde portrelere duyulan ihtiyaçtan dolayı en çok bu alandaki işleriyle anılan sanatçı aynı zamanda natürmort, peyzaj gibi farklı türlerde de aynı üretkenlikte eser vermiştir. Portrelerinin yanı sıra, Paris’teki eğitimi sırasında ilk kez canlı modelden çalıştığı nü eserleri, farklı bölge ve mekânları tasvir ettiği peyzajları ve hat kompozisyonlarının obje olarak yer aldığı natürmortları da sanatçının farklı türlerdeki çalışmalarının günışığına çıkartılması hedefiyle sergideki yerini alıyor.

Sanatçı, Osmanlı Ressamlar Cemiyeti’ndeki yöneticilik çalışmalarıyla, Mustafa Kemal Atatürk ve İsmet İnönü’den Hasan Âli Yücel’e kadar Cumhuriyet’in şekillenmesinde rol sahibi birçok ismi tasvir ettiği portreleriyle bu geçiş döneminin hem yakın tanığı hem de uygulayıcılarından biri olarak öne çıkıyor. Eserlerinde ve hayatında gelenekle olan sıkı bağ açıkça görülebilen Feyhaman Duran, ilk kez bu kadar ayrıntılı bir sergiye konu oluyor. SSM, sanatçının koleksiyonundan yapılmış geniş kapsamlı bir seçki ve SSM koleksiyonundan tamamlayıcı eserlerle, Türkiye sanat tarihinin dönemecinde yer alan Duran’ın külliyatına ayrıntılı bir bakış sunmayı amaçlıyor.

 

 

ÖNCEKİ YAZI

Evrenselliğin Talihsiz Maceraları-Jacques Ranciere

SONRAKİ YAZI

İyi Bir Sanat Koleksiyonunun Yapı Taşları: Akıl, Duygu, Kararlılık-İpek Yeğinsü

İzlekler

İzlekler

Henüz your yapılmadı.

Yorumunuz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*