İzlek-Haber

MOMA Trump’ın yasağına koleksiyonuyla cevap verdi!

New York’taki Modern Sanat Müzesi (MOMA), Başkan Trump’ın göçmenlerle ilgili yasağına  karşı resmi bir bildiri veya bir tweet atmaksızın halkçı bir tavır aldı. Perşembe gecesi küratörler müzenin 5. katını  göçmen yasağından etkilenen halkların dahil olduğu Müslüman sanatçılar tarafından yapılmış işlerle süreli koleksiyonu yeniden kurdu.

Charles Hossein (My Father and I) 1962

Charles Hossein (My Father and I) 1962

Picasso’nun, Matisse ve Picabia’nın resimleri Irak doğumlu Zaha Hadid, Sudanlı ressam İbrahim el Salahi ve İran doğumlu Tala Madani, Parviz Tanavoli ve Marcos Grigorian gibi sanatçılarla yer değiştirdi. Ayrıca müzenin bahçesine Siah Armajani’nin heykeli konuldu. Gösterilen her bir işin etiketinde “ Bu işi yapan sanatçının ulusundan vatandaşların başkanlığın 27 Ocak 2017’de aldığı kararla Birleşik Devletler’e girişi yasaklandı” ibaresi yer almaktadır.

 MOMA gibi bürokratik kurumlar hızlı karşılık vermeleriyle tanınırlar ve müze  sergi gösteriminde nadiren dramatik değişiklikler yapar. Bu sefer görevliler hızlı aksiyon aldı. Ann Temkin, Jodi Hauptman ve  Christophe Cherix’den oluşan  bir grup küratör, yasağı protesto etmek için toplanan binlerce kişi ve  ülkeye girmesi engellenen 100’den fazla kişi için bu düşünceyi eyleme dönüştürdü.

 Serginin küratörlerinden  Jodi Hauptman, “Bu düzenleme, Modern ve Çağdaş sanatta  karşılıklı kültürel etkileşimi yansıtıyor. 5. Kat’ın galerileri bizim hayranı olduğumuz sanatçıların bulunduğu yer. Bu tip paralelliklere dikkat çekmesi anlamında bu serginin çok anlamlı olduğunu düşünüyoruz.  İranlı sanatçı Charles Hossein’in kağıt çalışması Henri Matisse’in galerideki işine çok benziyor. Her iki sanatçı kaligrafi ve İslami mimariden etkilenmiş. Matisse, İslam sanatıyla çok ilgiliydi. Görülüyor ki genç sanatçıları kesinlikle dönüştürücü bir etkide bulunmuş.” dedi.

 Afrika Modernisminin en önemli figürlerinden biri El Salahi’nin Mosque adlı eseri Afrika sanatına bakan 20.yy’ın erken öncü kübistlerinden Picasso ve Braque’ın yanına asıldı.

Hauptman bunun bir dahil etme hareketi anlamına geldiğini söylüyor. Siz seyahati ve iletişimi yasakladığınızda neyi kaybedeceksiniz? Bu galerideki işlerde gördüğümüz ironik noktalardan biri. Seyahat etme ve iletişim fırsatı olmasaydı bu şeylere sahip olamazdık.

Kaynak: The artnewspaper, Julia Halperin

 

İzlek Haber

İzlek Haber

ÖNCEKİ YAZI

Güncel Yapılanma ve Sorunlar- A.Celal Binzet

SONRAKİ YAZI

Sanatta Temsilin Yıkımı: Fenomenolojik Göz Olayı

Henüz your yapılmadı.

Yorumunuz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*