90’lı Yıllarda İstanbul Sanat Galerileri

90’LI YILLARDA İSTANBUL SANAT GALERİLERİ Plastik sanatlar ortamının ayrılmaz parçalarından biri de, kuşkusuz galerilerdir. Bugün, galerilerin ne durumda olduğunu anlamak için, onları büyüteç altına almak artık birçok yönden gerekli olmuştur. Çünkü galeriler, kendi içlerinde çeşitlenirken, yöneticilerinin de adeta bir aynası durumundadır; yani yöneticisinin etik hali, o galerinin sanatçı, izleyici, eleştirmen …

Devamını Oku →

Türkiye’deki Son Durumlara Bakış Açıklaması !

Son zamanlarda Gezi Parkı olayları olarak, başta İstanbul olmak üzere, tüm yurda yayılan sıkıntılı durumlar, hepimizi müthiş derecede üzmüş ve rahatsız etmiştir. Bu olaylar sırasında “nötr” kaldım, adeta dilim tutuldu, ellerim bağlandı ve olayları takip etmeye çalıştım. Medya ve sosyal medyada, gerçeklerin yanı sıra müthiş bir bilgi kirliliği olduğunu fark …

Devamını Oku →

Sanat Eğitimcisi ve Ressam Fikri Cantürk’ü Kaybettik

Değerli insan ve iyi bir sanat eğitimcisi, ressam Fikri Cantürk’ü kaybetmişiz. Sanat Tarihçi olarak bana, henüz asistan olduğum ve ilk bildirimi sunduğum 1992-93’de Çukurova Üniversitesi’ndeki sempozyumda bizzat kokteylde yanıma gelerek, heyecanın ve donanımlı olmaya duyduğun inanç beni çok etkiledi diyen kişidir. Daha sonra ilerleyen bir kaç yıl sonrasında 1995-96’da da …

Devamını Oku →

Fırçasız Ressam Metin Akarslan Vefat Etti

“Fırçasız Ressam” lakabıyla tanınan ve Kadıköy Bahariye’de Sahaflar Pasajı’ndaki küçücük atölyesinde sanat yaşamını yıllardır devam ettiren fırça kullanmadan resim yaptığı için “Fırçasız Ressam” olarak tanınan Metin Akarslan vefat etti. 1939 İstanbul doğumlu ressam, Sultanahmet sanat okulunda eğitim aldı. 1955 yılında resim çalışmalarına Hattat Kadri Efendi’nin yanında başladı. Rahatsızlığı nedeniyle çalışmalarına …

Devamını Oku →

İzlekler dergi 1. yılında !

İzlekler dergi, Özkan Eroğlu danışmanlığında  Mayıs 2018 ‘de  başladığı yayın hayatında ilk yılını tamamladı. İlk yılında sanat alanında dergi eksikliğini gidermek ve nitelikli sanat tarihi ve felsefesi knularına odaklanan derginin amaçlarına ulaştığını gerçekçi ve sanat dergiciliğinin zamanın hemen tüketilen ve  bağlamından kopuk spekülatif konuları yerine modern ve çağdaş birikimi referans …

Devamını Oku →

İrfan Önürmen sergisi Odunpazarı Çağdaş Sanatlar Galerisi’nde…

Odunpazarı Belediyesi Çağdaş Sanatlar Galerisi, sanat yolculuğuna İrfan Önürmen’in “Fragmanlar, Katmanlar ve Olasılıklar” adlı sergisi ile devam edecek. 22 Aralık 2018 Cumartesi Günü saat 18.00’de açılışı yapılacak serginin küratörlüğünü Hayri Esmer yapıyor. Odunpazarı Belediyesi Çağdaş Sanatlar Galerisi 2018 yılının son sergisi ile sanatseverlerle buluşmaya hazırlanıyor. İrfan Önürmen’in “Fragmanlar, Katmanlar ve …

Devamını Oku →

Evrenin Duşu Da Sanat Mı sorusu üzerine-Evrim Sekmen

Sabahat Çıkıntaş’ın Mine Sanat yönetimindeki Antonina Sanat Galerisinde 14 Aralık’a kadar devam eden sergisi sanatseverler için yenilikler ve sorular içeren bir konsepte sahip. Her sergisi için ayrıca hazırlanan ve o sergi için bir farklılık yaratmayı içsel bir ihtiyaç olarak hisseden Sabahat Çıkıntaş, soyut sanat ve geometrik algıyı bu sefer kolajı …

Devamını Oku →

Evrenin Duşu Da Sanat Mı? Sabahat Çıkıntaş Sergisi

13 Kasım – 14 Aralık 2018, Antonina Sanat Galerisi, Harbiye, Şişli, İstanbul Mine Sanat Galerisi yönetimindeki Antonina Sanat Galerisi yeni sezonda Sanatçı Sabahat Çıkıntaş’ı ağırlıyor. Çıkıntaş’ın “EVRENİN DUŞU DA SANAT MI?” başlıklı solo sergisi, 13 Kasım – 14 Aralık 2018 tarihleri arasında Antonina Sanat Galerisi’nde. 13 Kasım – 14 Aralık …

Devamını Oku →

Resim Değerlendirme ve Satın Alma Ölçütleri Üzerine-Nedret Yaşar

  Bir sanat eserine değer biçme söz konusu olduğunda toplumsal bilinçte birbirinden tamamen farklı iki anlayış öne çıkmaktadır. Birinci anlayış “her şey satılmakta ve alınmakta”, diğeri ise “sanat ölümsüz, ebedidir ve bu yüzden değeri asla parayla ölçülemez” yönündedir. Her iki anlayış da, birbirleriyle çakışmadan ve birbirini engellemeden varlığını sürdürmektedir. Ancak …

Devamını Oku →

Sanatın Gücü- Boris Groys

  Modern  ve çağdaş sanatla ilgili metinlerin çoğunu okuyan birinin öğrendiği ilk şey şudur: hem modern sanat hem de -hatta büyük ölçüde- çağdaş sanat, kökten çoğulcudur. Bu gerçek, farklı ku­şaklardan sanatçıların, küratörlerin ve kuramcıların birlikte çalışması neticesinde, özel bir fenomen olarak modern sanat yazımı olasılığını -örneğin birinin Rönesans ve Barok …

Devamını Oku →

8.Türkiye Yayıncılık Kurultayı’ndan İzlenimler-İmren Tüzün

Kitapla tanışmam, 1970’li yılların ilk başında Sabahattin Ali’nin “Kuyucaklı Yusuf” romanıyla olmuştu. O zamanlar bir kitabın nasıl yayımlandığı, künyesi ve bize nasıl ulaştığı konusunda bilgi sahibi değildim bir öğrenci olarak. Lise yıllarımda, Yurdagül Gençler’in kitaplığında dünya klasikleriyle karşılaşmam okuma sevgimin oluşmasında önemli bir etmendir. Ancak, yayıncılık konusu hala ilgi alanım …

Devamını Oku →

İzlekler Dergi Okuyucularından Yoğun İlgi Görüyor…

İzlekler sanat ve kültür dergisi sanat inisiyatifinden dergi yayıncılığına sanat ve kültür ortamıyla buluştu ! Okuyucusuyla dijital ortamda sanat ve kültür içerikli yazıları, sanat inisiyatifi çerçevesi altında sürdüren  İzlekler, dijital platformdan sonra basılı olarak sanat ve kültür ortamıyla buluştu. İki ayda bir genel dağıtım ve satış noktalarından bulabileceğiniz izlekler, sanat …

Devamını Oku →

Ali Dirier Heykelleri ve Yaşamı

Ali Dirier ,  kentin kaosundan ve yaşamın getirdiği deneyimden  kendine ve heykele  yer açmak için  şu anda Denizli’de Kömürcüoğlu Vakfı adına  heykele dair varlık yaratan ve öğrencileri olan bir heykel sanatçısının hikayesi, sanatın bazen nerede olduğunu bulamayan kişiler için iyi bir yön göstergesi.       E.S:  Heykele nasıl başladınız?  Heykel …

Devamını Oku →

Heykel Ustalarıyla Sanatın Anlamı Üzerine-Hasan Çelikkol

Hasan Çelikkol – Büşra Kaya   Bu yıl 8 cisi yapılan NKVakfı Uluslararası Taş Heykel Kolonisine 5 farklı ülkeden 6 heykeltıraş katıldı. Agnessa Petrova – Bulgaristan, Alessio Ranaldi – İtalya, Juan Carlos Bejarano – Arjantin, Kamen Tanev – Bulgaristan, Olena Dodatko – Ukrayna, Qian Shiua – Çin, Wu Ming Sheng …

Devamını Oku →

Bizantolog,Sanat Tarihçi Prof. Dr Semavi Eyice’yi Kaybettik!

Prof. Dr. Semavi Eyice, tedavi gördüğü Maltepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde organ yetmezliği dolayısıyla dün yaşamını yitirdi. İstanbul, Osmanlı ve Bizans tarihi uzmanı olan Eyice’nin 400’ü aşkın bilimsel makalesi ve çok sayıda kitabı bulunuyor. KİMDİR?  1922’de Kadıköy’de doğan Semavi Eyice, Bizantolog ve sanat tarihçisi olarak tanındı. Bini aşkın …

Devamını Oku →

Sanatta sınır var mıdır?-Şemsi Altaş

En eski kaynaklardan biri olan Plinius’un büyük ansiklopedisine göre resmin başlangıcı gölge miti ile başlamaktadır.[1] Daha sonra resim gölgenin ötesine geçerek doğa ile yarışacak gerçekliğe ulaşmıştır. Sanatçı bu nedenle bir süre sonra kendini yaratıcı ile eş konuma getirir. Bunun yanı sıra sanatçı, yarattığı esere imzasını atarak belli bir amaca yönelik …

Devamını Oku →

Saba Makamında Mevcudiyetin Tezahürü- Gülgün Başarır

“Ve her şey yazıldığı gibi olursa, yedi kişi için öleceksin. Bir, beşiği sallanıp emzirilen, bir, diri genç bir memeyi kavrayan, bir, boş tabakları fırlatıp atan, bir, kazansın diye yoksula omuz veren, bir, yıkılıncaya dek çalışan, bir, sadece durup aya  bakan kişi için, Dünya mezar taşın olacak: sen kendin yedinci olmaya …

Devamını Oku →

Güncel Sanat’a Dair Düşünceler-Gülgün Başarır

Çağımızın…tasviri nesneye, kopyayı aslına, temsili gerçekliğe, dış görünüşü öze tercih ettiğinden kuşku yoktur… Çağımız için kutsal olan tek şey yanılsama, kutsal olmayan tek şey hakikattir. Dahası, hakikat azaldıkça ve yanılsama çoğaldıkça çağımızın gözünde kutsal olanın değeri artar, öyle ki bu çağ açısından yanılsamanın had safhası, kutsal olanın had safhası’dır. (Feurbach-Hristiyanlığın …

Devamını Oku →

Hatıraların Geri Dönüşü”-Haydar Akdağ “Anonim Bellek” Sergisi Üzerine

Galeri Ark’ta  devam eden “Anonim Bellek” serginiz  günümüz eleştirel yaklaşımları  ve kavramları ile yoğun bir ilişki içerisinde.   “Anonim bellek” te yer alan işler, herkese ait  bir hafıza olgusu  varlığını kaybettiğimiz, ortaklıklarımızı unuttuğumuz bir zaman diliminde ciddi bir eleştiri taşımıyor mu? Haydar Akdağ : Kesinlikle…Kesinlikle bu bir eleştiri… İnsanın hatırasından/hafızasından vazgeçmesi için özel …

Devamını Oku →

Kültürel Hayatın Psikanalizine Dair Bir Taslak-Evrim Sekmen

  Kokainoman, eroinoman, nikotinoman, megaloman filan var ya Hacı Baba, elli beş yaşında bir radyomanım. Yani illetimiz radyomani. İnsanların seslerini dinliyorum. Dünyanın dört bucağından bana sesleniyorlar. Onlarla alâkamız uzaktan, yaptıkları işler umrumda değil. Bunları nasıl anlattıklarına meraklıyım. Şarkılarını da seviyorum doğrusu. Hangi dilde, hangi usulde olursa olsun. Yeryüzünün bütün şarkılarını…” …

Devamını Oku →

İzlekler 3 Yayında !

İzlekler 3 yayın hayatına sanat, kültür içeriklerini müze konseptinde buluşturmaya devam ediyor. Bu sayıda Küçük güzeldir alt başlığıyla küçük müzeleri insana faydalı yapılar olarak irdeledik. Adatepe Zeytinyağı Müzesi, Yaşayan Müze, Akın Gökyay Satranç Müzesi bizimle deneyimlerini paylaşıp bilgi aktarımında bulundu. Sanat Eleştirmeni Özkan Eroğlu, Almanca metinden bir okuma gerçekleştirdi. Tüm …

Devamını Oku →

Duyuru..!

Ülkemizde yazık ki dışımızda eleştiri yapanın halen olmadığını ve gerçekten eleştiri alıp, yönünü bulmak isteyenlerin veya bir yön bulduklarını, fakat ne durumda olup olmadıklarını merak edenlerin çaresizliğini sosyal medyada izleyip gördükçe, her daim bir meseleyi uzaktan izlemek yerine, elini taşın altına koymayı benimseyen biri olarak, eğer gereken katılım sağlanırsa, aşağıdaki …

Devamını Oku →

Alexander Davidov’un Heykelleri Hakkında Öznel Bir Değerlendirme-Tufan Erbarıştıran

Bulgar sanatçı Alexander Davidov 18 Şubat 1987’de Sofya’da doğdu. Orada iyi bir eğitim aldı. Genç yaşta başladığı heykel çalışmalarını soyut bir anlayışla sürdürüyor. Heykel sanatında malzemeyi bilinçli kullanmak, onu tasarımsal bir boyuta ve biçime çevirmek son derece önemlidir. Yonttuğunuz maddeyi zihninizde oluşturduğunuz ya da bir kâğıda desen olarak çizdiğiniz biçime …

Devamını Oku →

Sarkis’ten Belleğe Dair Bir Sarı Nokta-Gülgün Başarır

  Daha yeşil değil miydi mavi kitabını yazarken Ruben Dario? Erguvani değil miydi  Rimbaud ve Gongara vişneçürüğü? Üç renkli değil miydi Victor Hugo  ve ben kendim sarı çizgili Pablo Neruda -Sorular Kitabı-Broy yayınları Boğazkesen Caddesi’nde  iki ay önce açılan Riverrun binasının bodrum katında  güncel sanat için oluşturulan sanat mekanında, Sarkis, …

Devamını Oku →

Jazz-Ümit Yılmaz

Jazz müzik yaklaşık 150 senelik bir kökeni olduğunu kabul edebileceğimiz ve Amerika Birleşik devletlerinde bir anda yeşeren çok ilginç bir tarzdır. Bu yazıda jazz üzerinde şu ana kadar yazılanların dışında bir perspektif ile bakış ortaya koymaya çalışacağım. Yazının savları temelsiz bir hezeyan sanılmasın diye jaz armonisi, müzikal yapılanmalar, poliritimler gibi …

Devamını Oku →