Uncategorized

Göçebe Bakış: Güneydoğu Asya’dan Çağdaş Sanat

Arter

18 Eylül 2014–4 Ocak 2015

Jakkai_installation

Jakkai Siributr Geçici Barınak, 2014 Yerleştirme görüntüsü: “Transient Shelter”, Tyler Rollins Fine Art, New York, 2014 Sanatçının ve Tyler Rollins Fine Art, New York’un izniyle

 

 

Sanatçılar:

Alwin Reamillo, Araya Rasdjarmrearnsook, Aung Ko, Aung Myint, Bui Cong Khanh, Chris Chong Chan Fui, Dinh Q. Le, Duto Hardono, FX Harsono, Heri Dono, Isabel & Alfredo Aquilizan, Ise Roslisham, Jakkai Siributr, Jason Lim, Josephine Turalba, Krisna Murti, Lee Wen, Luong Hue Trinh & Nguyen Xuan Son, Manit Sriwanichpoom, Melati Suryodarmo, Mella Jaarsma, Michael Shaowanasai, Nguyen Van Cuong, Restu Ratnaningtyas, Srey Bandaul, Sutee Kunavichayanont, Tawatchai Puntusawasdi, Tay Wei Leng, Vasan Sitthiket, Vertical Submarine, Vu Dan Tan, Yee I-Lann

 

Mella_Jaarsma_1

Mella Jaarsma Manzaracı, 2013 Video, 3’40” Ahşap paneller Pengho tarafından oyulmuş ve Jatiwangi’den Anex tarafından boyanmıştır. Fotoğraf: Mie Cornoedus Sanatçının izniyle

 

Alwin Reamillo Nicanor Abelardo Grand Piano Project, 2010 Kamusal alanda müdahale Sanatçının izniyle

Alwin Reamillo
Nicanor Abelardo Grand Piano Project, 2010
Kamusal alanda müdahale
Sanatçının izniyle

 

Küratörlüğünü eleştirmen ve araştırmacı Iola Lenzi’nin üstlendiği “Göçebe Bakış” başlıklı sergide Güneydoğu Asya bölgesinin farklı ülkelerinde üretimlerini sürdüren 36 sanatçının 40’tan fazla yapıtı gösterilecek. Endonezya, Tayland, Filipinler, Singapur, Myanmar, Kamboçya, Vietnam ve Malezya’dan çağdaş sanatçıların yapıtları böylelikle Türkiye’de ilk kez kapsamlı bir sergide biraraya gelmiş olacak.

“Göçebe Bakış”, bölgenin sanatsal üretiminde sıklıkla yer alan biçimlere, malzemelere, kavramsal yöntemlere ve estetik kodlara yer verirken, aynı zamanda bölgenin güncel kültürüne ve Güneydoğu Asya toplumlarında ayrışmalara neden olan gerilimlere dair eleştirel bir bakış öneriyor. Sergi özellikle bölgenin çağdaş sanat üretiminde merkezi önem taşıyan “birey” ve “toplum” kavramlarına ilişkin çoklu bakış açılarını tartışmaya açıyor. Sergi etkileşime ve katılıma önem verdiğini yerleştirmeler,videolar,ses işleri,fotoğraflar ve performanslar ile gösteriyor. Açılış gününde gerçekleşecek etkinlikler arasında, Melati Suryodarmo’nun beş saatlik “Seni Seviyorum” başlıklı performansı ile Bui Cong Khanh’ın ve Jason Lim’in performansları yer alacak.

Bui Cong Khanh Kale Tapınak, 2014 (detay) Seramik vazo, boya Yükseklik: 158 cm

Bui Cong Khanh
Kale Tapınak, 2014 (detay)
Seramik vazo, boya
Yükseklik: 158 cm

Iola Lenzi: Güneydoğu Asya sanatı alanında küratör ve eleştirmen olarak çalışan Iola Lenzi, Singapur’da yaşıyor. Lenzi bugüne kadar bu bölgenin sanatına odaklanan pek çok sergi yaptı; başlıca kurumsal projeleri arasında “Negotiating Home History and Nation: Two Decades of Contemporary Art in Southeast Asia 1991–2011”, Singapur Sanat Müzesi (2011); “Concept Context Contestation: Art and the Collective in Southeast Asia”, Bangkok Sanat ve Kültür Merkezi (2013) ve “Masterpieces: Digital Art in Southeast Asia”, Samsung art projects (devam ediyor) yer alıyor. Lenzi, Güneydoğu Asya Müzeleri başlıklı (2004) bir kitabın yazarı ve halen Singapur’daki Lasalle-Goldsmiths’de Asya Sanat Tarihleri yüksek lisans programında ders veriyor.

Sergi Açılışında gün boyunca çeşitli performanslar izleyiciyle buluşacak.

 

 

 

 

Evrim Sekmen

Evrim Sekmen

ÖNCEKİ YAZI

İBHF

SONRAKİ YAZI

"Düğün" : Resim Şiir Heykel

Henüz your yapılmadı.

Yorumunuz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*